Vanliga frågor - FAQ

Här hittar ni de vanligaste frågorna och svaren.

MOTIV

Jag saknar en favoritplats på Gotland?

Maila oss och informera om vilken plats du saknar och varför. Skicka gärna med en bild över platsen och beskriv vad som gör den unik så kanske det blir nästa motiv hos Gotlandsposters.

Jag vill ha en specialbeställning (Storlek, motiv etc)

Det går eventuellt att ordna. Kontakta oss och berätta vad du söker. 

PRODUKTINFORMATION

Vi trycker våra posters på ett lokalt litet tryckeri på Gotland. Alla posters packas för hand och läggs i ett emballage.

Är det en vit ram på postern?

Ja det är en vit ram runt motivet.  Det blir som en fin passepartout runt motivet. 

Papper?

Vi trycker just nu på en tjocklek på ca 140 g papper . 

Kan man köpa ram till postern?

Det går dessvärre inte just nu men kan bli något vi säljer i framtiden. 

ÅTERFÖRSÄLJARE

Vi vill bli återförsäljare.

Det går säkert bra. Just nu har vi några utvalda återförsäljare på Gotland och vi vill gärna se fler. Hör av er till oss så kan vi se på ett upplägg för er. 

Vilka butiker säljer Gotlandsposters?

Just nu (uppdateras löpande) - se Återförsäljare 

LEVERANS

Vad har ni för leveranstid? 

Din order lämnar normalt vårt lager inom 2-4 arbetsdagar. Vår målsättning är att skicka ut din order inom 24 timmar. Under högtider eller vid hög belastning på vårt lager kan det dröja ytterligare någon dag. Har du inte fått leveransbekräftelse inom 3 dagar så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. Under sommartid kan leveranstiden uppdateras något beroende på semester.

Hur levereras min order?

Den levereras via Postnord, DHL eller liknande.  Önskar ni hämta i Visby kan ni maila så kan vi ta bort ev fraktkostnad. (Dock ej under sommartid). 

Priser

Samtliga priser är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter utgår. Dock utgår ränta och administrativ avgift om du väljer betalsättet ”Dela upp” (läs mer under delbetalning nedan).

Fraktkostnad

Vi erbjuder fri frakt över 399 kr. Handlar du för under det beloppet så tillkommer en fraktavgift på 49 kr (Inom Sverige). För Europa och övriga världen tillkommer en fraktavgift motsvarande kostnaden för att frakta paketet. 

Frakt

Gotlandsposters skickar till Sverige och Europa. Vi använder oss av Postnord eller DHL för snabbast leverans till dig. Förpackningen går inte in i ett normalt brevinkast utan skickas direkt till ditt närmsta utlämningsställe (oftast en livsmedelsaffär eller servicebutik). Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar.

BESTÄLLNING

När får jag min orderbekräftelse?

Strax efter att du lagt din beställning så skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Observera att mailet ibland kan hamna i skräpposten. Har du inte fått en bekräftelse så ber vi dig att kontakta oss.

Kan jag spåra mitt paket?

Just nu kan du inte det då vi sköter detta manuellt. Men vi jobbar för att ordna detta framöver. 

Kan jag ångra en beställning?

Kontakta oss så snart som möjligt om du vill ångra en redan genomförd beställning. Om vi hunnit skicka din order, så behandlas ärendet som en retur och avgifter kan tillkomma.

Kan jag ändra en genomförd beställning?
Testa att maila oss så kan vi se om det går. Är varan skickad så går det dessvärre inte. 

BETALNING

Vilka betalningsalternativ finns?
Det ser du på vår hemsida längst ned. Vi erbjuder exempelvis Klarna, PayPal, Kortbetalning. 

REKLAMATION OCH RETUR

Hur lång ångerrätt har jag?

Vi tillämpar 30 dagars ångerrätt. Det innebär att om du kontaktar vår kundtjänst inom 30 dagar från det att du mottagit dina varor så har du rätt att ångra ditt köp.

Hur gör jag en retur?

Kontakta oss med ditt ordernummer så återkommer vi med returinformation  Du hittar ditt ordernummer i den orderbekräftelse vi skickat till dig via e-post.

Kan jag byta en vara?
Tyvärr hanterar vi inga byten.